Gempa Bumi Aceh Ramalan Tsunami 2012

Gempah bumi Aceh 2012!! Ramalan tsunami akan sampai ke Malaysia jika gempa bumi aceh ini menghasilkan Tsunami.

Ia berikutan gempa bumi kuat magnitud 8.9 melanda perairan utara Sumatra petang ini, menurut jabatan kajian geologi Amerika Syarikat (USGS).

Gempa Bumi Acheh Ramalan Tsunami 2012

Berikut adalah laporan “Gempa Bumi Aceh Ramalan Tsunami 2012″ yang juga dijangka akan sampai ke Malaysia Singapura dan lainnya pada malam ini sekiranya tercetusnya Tsunami.

Ramalan Tsunami Malaysia Singapura

Amaran Tsunami Di Aceh Bakal Melanda Malaysia 11 April 2012. Jabatan Meteorologi Malaysia mengeluarkan amaran kepada orang ramai menjauhi kawasan pantai di Kedah, Perlis, Langkawi, Pulau Pinang dan Perak yang berpotensi berlakunya tsunami. Ia berikutan gempa bumi kuat magnitud 8.9 melanda perairan utara Sumatra petang ini, menurut jabatan kajian geologi Amerika Syarikat (USGS).

Pusat gempa bumi pada jam 4.38 petang itu dikesan pada kedudukan 431km barat daya Banda Aceh, Indonesia dan 962km di barat Kuala Lumpur.

Ramalan Masa Tsunami Malaysia Singapura 2012

  • Georgetown -09:11pm 11th April 2012 MY Time
  • Port Dickson -02:10am 12th April 2012 MY Time
  • Singapore -07:51am 12th April 2012 MY Time

Malaysia Kini

Hi Malaysia Kini adalah Admistrator di webberita.com, dan SEO Warrior + Social Manager di forblogger.net news portal. Malaysia Kini juga adalah salah seorang Repoter dan Writter daripada lainnya. Organisasi kami ditegah menyebelahi mana² organisasi politik dan lainnya, hanya sekadar menyiarkan berita secara neutral dari pelbagai kategori.

3 thoughts on “Gempa Bumi Aceh Ramalan Tsunami 2012

  1. tiada henti2nya negara kita ini dierpta bencana alam seakan sudah enggan bersahabat dengan kita seakan murka dengan negara kita go green mari jadikan segala bencana alam yang kita hadapi ini sebagai langkah awal kita untuk menjaga alam kita dengan hati mari kita rawat serta kita lestarikan penghijauan mungkin alam murka kepada kita yang selalu menyianyiakanya..jangan kita menyerah dan lemah karena musibah ini mari kita bangkit dan membangun alam ini dengan hati semoga para korban dapat diberikan kesabaran serta kelapang dadaan dalam menghadapi musibah ini

Leave a Reply