Percintaan Bubu Dan Syahrini – PUTUS!


Percintaan Bubu Dan Syahrini - PUTUS!

HUBUNGAN penyanyi terkenal Indonesia, Syahrini dengan seorang ahli perniagaan Malaysia, Raja Mohammad Syazni Raja Mohamad Rashid dikatakan berakhir minggu lalu, selepas dua tahun menjalin cinta.
Syahrini atau nama sebenarnya Fatimah Syahrini Zailani, 30, yang berasal dari Sukabumi, Indonesia itu sebelum ini mengelak apabila media tempatan membangkitkan isu itu.
“Tidak ada, belum ada rencana,” jawab Syahrini ringkas sebelum mengakhiri perbualan ketika ditanya soal perancangan masa depan dengan kekasihnya, yang dikenali sebagai, Bubu.
Namun, semalam Syahrini membuat kenyataan di sebuah rancangan TV Indonesia mengesahkan status hubungan mereka sudah berakhir, namun masih berkawan dengan Bubu.
“Kami sudah sepakat mengakhiri hubungan ini, minggu lalu dan mengambil keputusan untuk menjalin hubungan sebagai teman biasa sahaja.
“Sudah dicuba hampir dua tahun kami bersama, perkara yang sama tetap menjadi masalah, saya pun berfikir negatif terus, energi (tenaga) juga menjadi buruk sehingga memberi kesan kepada pekerjaan,” katanya.
Mengakui masih sayang antara satu sama lain, namun hanya kini sekadar atas status berkawan.
Bubu dan keluarganya dikatakan tertekan dan tidak selesa apabila menjadi tumpuan media masa sejak hubungan mereka didedah kepada umum.
“Saya sudah jelaskan dengan keluarga di Malaysia dan dia (Bubu) bahawa jika satu hari diketahui media, akan jadi seperti ini akhirnya, dan itu terjadi hari ini (minggu lalu).
“Tiada perlu ada yang saya salahkan dalam hal ini. Saya sudah biasa, tetapi dia (Bubu) dan keluarganya tidak biasa. Kami berdepan dengan konflik yang besar di tengah jalan dengan ketidaksediaannya dia (Bubu) atas pemberitaan di media,” katanya.
Beberapa bulan lalu, gambar mesra Bubu bersama seorang wanita yang dipercayai bernama Virta Maladi tersebar di laman sosial.
Virta kemudiannya tampil membuat pengakuan yang menggemparkan apabila mengaku masih menjalin hubungan yang rapat dengan Bubu meskipun ketika itu Syahrini dan Bubu masih berhubungan.
“Kalau dia (Bubu) di Jakarta, dia pasti akan menghubungi saya. Saya cuma berharap hubungan kami akan baik-baik saja. Dibilang (dikata) teman, ya teman tetapi kalau dibilang (dikata) pacar (kekasih), ya macam mana ya… tidak tahu, bingung,” katanya ketika ditemu bual media Indonesia.
Meskipun menjalin hubungan tanpa status, Virta mengakui hubungannya dengan Bubu masih mesra sama seperti dulu.
Ketika diminta mengulas soal hubungan cinta Syahrini dan Bubu, Virta menyifatkan hubungan itu sudah tidak seperti dulu.
“Hubungan mereka sudah tidak semesra dulu, boleh dikatakan mungkin sedang ‘break’.
“Aneh saja, pacarnya (kekasihnya) saja tidak datang ketika sambutan ulang tahun dan lebaran (hari raya) juga dia tidak datang. Ya kalau ada pacar (kekasih) seperti itu, sabar saja,” katanya yang pernah bekerja sebagai penari.
Tambahnya, “saya saja yang bukan siapa-siapa masih sempat ditemui (Bubu) sebelum puasa.”
Virta mengaku pernah bergambar mesra dengan Bubu pada 13 April jam 3 pagi di sebuah vila milik Bubu.
Dia mengatakan menerima ajakan daripada Bubu untuk berpesta dari tengah malam hingga ke pagi.
Ketika dibangkitkan soal itu, Syahrini mengatakan bahawa Bubu hanya orang biasa yang berhak untuk berkawan dan bersosial dengan siapa sahaja.
“Dia bukan orang hiburan, dia hanya orang biasa. Jadi dia berhak untuk berkawan dan bersosial dengan siapa sahaja. Itu hak seseorang,” jelasnya.
Sebelum ini, Syahrini mendedahkan kekasihnya, Bubu awal Mei lalu dan mengakui sudah bertemu Bubu ketika sambutan tahun baru pada 2010.
Pasangan ini mula bercinta pada Februari 2011.- SINAR HARIAN

HOT POST FORBLOGGER HARINI:



APA KOMEN ANDA?

0 comments:

Scroll to top