Isteri Terharu Baca Surat Ameng

 

Isteri Terharu Baca Surat Ameng: Penyanyi Ameng Spring tidak sabar lagi bagi dibebaskan daripada penjara setelah dia dan isterinya, Sabariah, 43 dipisahkan oleh tembok besi.

“Saya baru menerima surat ke-3 daripada Ameng pada hari ini (Selasa). Surat itu yang dikirimkan pada 9 Oktober lalu tetapi baru  sampai”

“Saya terharu dengan isi surat itu kerana ia menceritakan isi hati serta perasaan suami terhadap saya. Selama saya mengenalinya, tidak pernah dia pun meluahkan kata-kata sedalam itu kerana dia bukanlah jenis yang romantik”

Surat kali ini sangat mendalam maksudnya dan istimewa. Ia menguatkan lagi hubungan kami suami isteri”

Sabariah berkata, surat tersebut mengukuhkan lagi ikatan mereka biarpun dia disindir dengan kata-kata sinis segelintir pihak yang mempersendakan hubungan mereka sejak penahanan Ameng di Penjara Kluang, Johor.

“Banyak dugaan yang terjadi sejak dia dipenjarakan. Ramai yang meragui kesetiaan Ameng terhadap saya apabila dia dibebaskan kelak tapi saya percaya apa juga luahan serta kerinduannya itu adalah ikhlas.

“Surat itu sememangnya saya tunggu-tunggu. Perbualan secara berdepan dengan kata-kata dalam surat amat berbeza kesannya”

Surat itu juga menjadi pengubat kerinduannya  hingga dia bertemu semula dengan Ameng pada sesi lawatan akan datang setelah berjumpanya pada Aidiladha lalu.

Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminuddin Wan Ismail, 44, dijatuhi hukuman penjara 8 tahun dan dikenakan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka pada 12 April 2011 kerana kesalahan dadah. – Info Artis @ forblogger.net