Stairway to Heaven: Tangga Menuju Ke Syurga Di China



Bagi masyarakat Cina, mereka mempunyai kepercayaan di mana semakin tinggi kedudukan seseorang itu, semakin dekat diri mereka dengan syurga atau alam kayangan..Berpegang kepada prinsip tersebut, sebuah binaan tangga berbentuk spiral telah di bina di China..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..

Stairway To Heaven hanya ada di China. Hanya dengan melihat tangga ini sudah cukup untuk membuat siapa pun kagum melihatnya. Sebuah tangga spiral setinggi 300 kaki atau 91 meter telah dipasang di dinding Pegunungan Taihang di Linzhou untuk menawarkan sensasi pemandangan di gunung tanpa bahaya.

Namun tidak semua orang boleh menaiki tangga ini, hanya orang-orang dibawah usia 60 tahun dan tidak memiliki masalah jantung atau paru-paru yang dibenarkan untuk menaiki tangga ini.

Pejabat pelancongan China di Linzhou, wilayah Henan, berharap tangga ini akan memberikan pengunjung pengalaman yang indah dari pergunungan. Keluasan Gunung Taihang meliputi 250 batu dari utara ke selatan dan berjalan melalui Shanxi, Henan dan wilayah Hebei.





HOT POST FORBLOGGER HARINI:



APA KOMEN ANDA?

0 comments:

Scroll to top