Ngerinya akibat orang yang terlalu kecanduan najis dadah


 

Ini adalah akibat yang sangat mengerikan dari orang yang kecanduan dadah. Untuk mendapatkan penyelesaian sementara dari tuntutan kecanduan dadah yang harus di penuhi, seorang pecandu dadah sering menyayat bahagian tubuhnya untuk menghisap darahnya sendiri. Kecanduan adalah satu perasaan keinginan yang menuntut untuk harus dipenuhi.


Kaitannya dengan kecanduan dadah maka penyelesaian pertama dan tercepat ketika pecandu tidak dapat membeli dadah adalah menghisap darah sendiri yang memang darahnya sudah mengandung ubat-ubat terlarang tersebut. Satu langkah salah yang harus di bayar mahal. Foto-foto dalam entri ini menunjukkan betapa mengerikannya ketika orang sudah terlalu bergantung kepada dadah. Lihatlah bekas luka lama dan baru yang masih menitiskan darahnya.


Jika sudah terjadi demikian, maka berbagai macam penyakit akan datang kepada pecandu tersebut, lebih-lebih infeksi yang akan dia deritai. Satu pengajaran buat kita, berfikirlah seribu kali ketika ada niat untuk mencuba menggunakan dadah. Efeknya akan sangat membahayakan diri sendiri. Dadah bukanlah penyelesaian untuk masalah dalam hidup. Penyelesaian terbaik adalah mendekatkan diri pada Tuhan. -AP




P/S - Semoga entri ini menjadi pengajaran buat kita semua..


HOT POST FORBLOGGER HARINI:



APA KOMEN ANDA?

0 comments:

Scroll to top