BAHAYA Kematian Kerana Iphone 5







Sungguh menyayat hati dan tragis dimana seorang wanita dari china bernama Ma Aliun yang bekerja sebagai pramugari di syarikat penerbangan China Southern Airlines, wanita yg berusia 23 tahun itu berasal dari Xinjiang, China.




Perisistiwa itu berlaku ketika wanita itu menerima panggilan telefon dari Iphone 5 apple miliknya yg sedang mengisi beteri dan tiba-tiba ia terkena renjatan elektrik dan terus meninggal dunia.Ujian forensik telah dilakukan oleh hospital tempat mayatnya berada menyatakan Ma Aliun mati kerana renjatan itu,dan hal ini membuat pihak apple sendiri merasa bertanggung jawab dan mengucapkan takziah terhadap keluarga mangsa, serta pihak apple berjanji untuk menyiasat kematian pramugari tersebut. Berikut kenyataan pihak apple kepada Ruters melalui email. " Kami sangat sedih dan akan menyiasat tentang kejadian tragis ini, dan kami sangat berdukacita terhadap keluarga Ma Ailun. Kami sepenuhnya akan menyiasat dan bekerjasama dengan pihak berkuasa dalam hal ini ".




Ini merupakan kejadian yg sangat memeranjatkan bagaimana boleh kuasa elektrik sebuah telefon bimbit boleh membuat seseorang terkena renjatan yg hebat, ini boleh menjadi pengalaman buruk dan tidak akan terulang kembali terhadap sebuah teknologi di buat selamat dan selesa mungkin terhadap pengguna. Selain itu pengguna sebaiknya lebih berhati-hati dan sewaktu mengunakan peralatan elektronik.






Lepas nie kak nak cari insurans nyawa la klau nak pakai iphone 5.. bukan ape.. nak buat standby..

kite nie bukan tahu pun bila kita akan kembali.. jadi, kalau kembali nanti, tak lah tinggalkan nama je kat 

family kite nanti.. hihihi

 

HOT POST FORBLOGGER HARINI:



APA KOMEN ANDA?

0 comments:

Scroll to top