AWAS! Bahaya Makan ‘Pearl’ Di Dalam Minuman

pearl-bahaya

Admin dah lame dengar pasal kes ni, tapi tak tau lah nak percaya o tak, tapi baru2 ni admin ade tengok kat berita yang kerajaan menghentikan kemasukkan dan penggunaan benda ini disebabkan penggunaan barang terlarang di dalam pembuatan dia. Admin ada google cari fakta2 tentang kes ini, Ni yang admin dapat, moga bermanfaat ye. Memakan […]

LANTANG: Surat Terbuka Syafiq Yahya Kepada Sultan Johor

Kami baru sahaja mendapat kiriman dari rakan kami bernama Syafik Yahya, di dalam surat tersebut beliau telah meluahkan rasa hatinya terhadap pemerintahan Sultan Johor, anak muda ini meluahkan pendapatnya dan diharap semoga luahan dan pendapat ini dapat menjadi panduan dan perkongsian untuk kita bersama. Teguran Suci Rakyat Marhaen kepada Sultan Johor Bismillahirrahmannirrahim, Adapun patik rakyat […]

LANTANG: Surat Terbuka Syafiq Yahya Kepada Sultan Johor

Syafiq-Yahya

Kami baru sahaja mendapat kiriman dari rakan kami bernama Syafik Yahya, di dalam surat tersebut beliau telah meluahkan rasa hatinya terhadap pemerintahan Sultan Johor, anak muda ini meluahkan pendapatnya dan diharap semoga luahan dan pendapat ini dapat menjadi panduan dan perkongsian untuk kita bersama. Teguran Suci Rakyat Marhaen kepada Sultan Johor Bismillahirrahmannirrahim, Adapun patik rakyat […]

Berkahwin Awal Kerana Sudah Diperkosa – Bapa

KULIM: “Saya kahwinkan dia kerana dia telah diperkosa,” Itu kata ayah kepada remaja perempuan Nor Fazira Saad, 13 yang diceraikan talak tiga oleh suaminya, Mohd Fahmi Mohamed Alias, 20. Ayah Nor Fazira, Saad Mustafa, 44, berkata demikian kepada akhbar The Star dalam satu laporan eksklusif ekoran kisah penceraian pasangan remaja terbabit yang tersebar luas di […]

Berkahwin Awal Kerana Sudah Diperkosa – Bapa

pengantin-kahwin-muda

KULIM: “Saya kahwinkan dia kerana dia telah diperkosa,” Itu kata ayah kepada remaja perempuan Nor Fazira Saad, 13 yang diceraikan talak tiga oleh suaminya, Mohd Fahmi Mohamed Alias, 20. Ayah Nor Fazira, Saad Mustafa, 44, berkata demikian kepada akhbar The Star dalam satu laporan eksklusif ekoran kisah penceraian pasangan remaja terbabit yang tersebar luas di […]

Izara Aishah: Ibu Kini Merajuk Kerana Saya Terlalu Kuat Bekerja

Screenshot_2

Tulisan Izara Aishah melalui Twitter beliau semalam yang menyertakan keratan akhbar laporan mengatakan dirinya kini sudah sombong & jual mahal dengan media. Dalam laporan media , Izara Aishah kini dikatakan telah pandai menolak permintaan sesi fotografi lebih lebih lagi jika ia hanya di’adakan di dalam studio & juga menetapkan jenama solekan. Selain itu, Izara Aishah […]

(Gambar) Ayu Raudhah Semakin Cantik Menawan Selepas Bergelar Ibu

ayuraudah-1

Pelakon yang memiliki kejelitahan , Ayu Raudhah baru sahaja selamat melahirkan bayi lelakinya pada 29 Mac yang lalu hasil perkongsian hidup dengan Zaquan Adha. Ayu yang kebetulannya bersalin pada hari yang sama pelakon Irma Hasmie yang turut melahirkan anak lelaki. Jika dikira dari tarikh kelahiran bayi yang beri nama Aisy itu, Ayu telah pun tamat […]

Fizo Omar Putus Cinta, Sempat Berkasih Selama Dua Bulan

Screenshot_1

Awal Februari, para peminat pelakon ini di’kejutkan dengan berita yang mengatakan Fizo Omar sudah bertemu kekasih baru & hadir bersama buat pertama kali di resepsi perkahwinan Liyana Jasmay. BACA: Fizo Omar Tidak Lagi Sendiri, Hadir Bersama Kekasih Baru Selain itu, perkhabaran terbaru seperti kurang enak untuk kita baca, GUA melaporkan yang Fizo Omar kini sudah […]

Tiz Zaqyah ‘tayang’ teman lelaki

Tiz Zaqyah 'tayang' teman lelaki

“Saya kini lebih tenang dan bahagia, bukan saya sengaja hendak menayang teman lelaki, tetapi adalah lebih baik begini daripada menyorokkannya,” kata Tiz Zaqyah, 24, ketika bercerita mengenai keterbukaannya untuk memaparkan gambar bersama ‘buah hati’ di laman sosial Instagram miliknya. Bagaimanapun, pelakon Cinta Jangan Pergi ini menegaskan bahawa dia tidak pernah berniat menunjuk-nunjuk teman lelakinya kepada […]

SPR selar Anwar sebagai ‘Raja Fitnah’

SPR selar Anwar sebagai 'Raja Fitnah'

Kuala Lumpur: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyelar Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Raja Fitnah apabila mendakwa bahawa 500,000 undi awal anggota pasukan keselamatan dimanipulasi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) kerana jumlah sebenar pengundi berdaftar untuk kategori tersebut hanya kira-kira 230,000. Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, berkata Anwar melakukan pembohongan besar semata-mata […]

Marsha Pula Buang Keluarga?

Marsha Pula Buang Keluarga?

Selepas dunia hiburan gempar dengan berita seorang pelakon baru lelaki didakwa telah membuang keluarganya, alih-alih timbul pula desas-desus yang mengatakan bahawa pelakon dan penyanyi Marsha Milan Londoh pula dikatakan membuang keluarganya. Ini kerana Marsha telah menukar namanya. Daripada Marsha Milan Londoh sekarang Marsha cuma mahu dikenali dengan nama Marsha Milan. Menerusi media akhbar, Marsha meminta […]

Minum Sampai Mabuk Gara-gara Album Tak Laku

Minum Sampai Mabuk Gara-gara Album Tak Laku

Anggota kumpulan 2PM, Wooyoung, baru-baru ini mendedahkan bahawa selepas kegagalan jualan album solonya, dia melepaskan rasa kecewa dengan minum sehingga mabuk. Bukan dia salah seorang malah anggota kumpulan 2AM, Jokwon juga mabuk bersamanya. “Selepas Jokwon dan saya berdepan dengan berita yang kurang baik berkenaan album solo kami yang tidak berapa berjaya terjual, kami bertemu dan […]

Gambar Adam Adli Ditahan Pihak Polis

Gambar Adam Adli Ditahan Pihak Polis

Berikut adalah gambar Adam Adli ditahan oleh pihak polis di bawah Akta Hasutan. Di mana beliau telah mengeluarkan kata-kata yang berbaur hasutan. Sebagai seorang yang bergelar Mahasiswa, Adam Adli seharusnya tahu membezakan antara yang betul dan salah. Tiada salahnya untuk bersuara, tetapi biarlah kena pada caranya. Mengeluarkan kata-kata yang berbaur hasutan adalah menjadi satu kesalahan […]