lisdawati-dan-keluarga

Sharnaaz Ahmad Didakwa Serang & Ugut Lisdawati

Sharnaaz Ahmad Didakwa Serang & Ugut Lisdawati |  Lisdawati dan suaminya, Fauzi Nawawi dikhabarkan telah membuat satu laporan polis berhubung satu pesanan SMS berbaur ugutan yang diterima daripada aktor Sharnaaz Ahmad baru baru ini.

Semuanya dipercayai berkait rapat dengan insiden serangan pelakon ‘panas baran’ itu terhadap Lisdawati beberapa minggu yang lalu.

Sekarang lu cerita apa pun wa mau beli. Big bos sudah roger gua. Wa tak boleh kasi malu wa punya bos. Harap lu faham. Ini kali kita kasi habis

Itu merupakan petikan SMS yang didakwa diterima oleh Fauzi Nawawi. Difahamkan Sharnaaz Ahmad menghantar SMS tersebut pada 21 Feb 2014 yang lalu sekitar jam 9.42 pagi dan Fauzi percaya ianya ditujukan selepas berlaku insiden Sharnaaz mengamuk dan cuba menyerang isterinya, Lisdawati.

Menurut Fauzi lagi, kejadian itu berlaku dalam dua situasi berasingan semasa penggambaran drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta di Kuang dan satu lagi lokasi drama yang sama di Sungai Buloh, Selangor pada 19 dan 21 Februari lalu.
Fauzi Nawawi menambah, beliau menerima SMS tersebut selepas bertanya sendiri kepada Sharnaaz Ahmad atas sebab apa beliau menengking dan cuba menyerang isterinya di lokasi penggambaran baru baru ini.
“Saya hanya minta penjelasan daripadanya dan dia munkin tidak dapat menerimanya dan tidak berpuas hati sebelum menghantar SMS seperti itu kepada saya. Bagi saya perbuatan itu melampau, apatah lagi dalam keadaan isteri saya mengandung sekarang ini,” katanya lagi.
Lisdawati yang turut memberi kenyataan berkata yang beliau tidak tahu apa punca sebenar tindakan Sharnaaz Ahmad memaki hamun dan menyerangnya. Pelakon ini juga berkata jika dia ada melakukan sebarang kesilapan, Sharnaaz boleh datang dan berbincang secara baik dengannya, bukan dengan cara mengamuk tidak tentu fasal dan terus memaki hamun dirinya.

Sharnaaz Ahmad Enggan Komen


Sharnaaz Ahmad yang dihubungi oleh portal akhbar Harian Metro bagaimanapun enggan memberi ulasan lanjut tentang insiden ugut mengugut ini.

Dia mendakwa punca semua ini hanyalah kecil sahaja tetapi diperbesarkan oleh pasangan suami isteri Fauzi Nawawi dan juga Lisdawati.

“Saya tidak perlu menjelaskan punca kejadian itu. Benda ini kecil saja, tetapi dibesarkan mereka. Saya rasa tidak perlu dibawa kepada media”

“Biarlah mereka memburukkan saya, tetapi saya akan mengambil pendekatan tidak mahu menjelaskan lebih lanjut. Pengalaman lalu mengajar saya. Setahu saya, saya tidak bersalah dan tidak akan melutut memohon maaf,” ujar Sharnaaz Ahmad.

Ish, pening kepala dengan isu mereka ni.. Apa pula pendapat korang? Tengok video bawah ni ada penjelasan penuh..

Read More

Nora-Danish-Sedih

Nora Danish Luah Perasaan, Bukan Pinta Diceraikan Suami

Apabila berita mengenai penceraian Erra Fazira diumumkan minggu lalu, banyak lawak jenaka mengenai janda-janda selebriti bertebaran di laman sosial.
Kami di sini pun ada menerima sekeping dua gambar menerusi WhatsApp. Memang agak kelakar. Gelak juga apabila membaca dialog-dialog yang dicipta. Antara yang terlibat ialah Nora Danish, Erra Fazira, Nurul Izza, Maya Karin dan ramai lagi.
Namun di dalam gelak tawa kita, mereka yang dikaitkan dengan dialog-dialog lucu ini pasti rasa kurang senang dan terasa hati. Salah seorang daripada mereka, Nora Danish telah melahirkan rasa kecewanya dengan dialog-dialog rekaan tersebut. Menerusi Metro Ahad semalam, Nora Danish berkata:-

Jangan sebab wanita itu janda, masyarakat terus melabel seseorang itu dengan perkara kurang elok. Kami tidak pernah minta untuk diceraikan. Membawa status janda itu sebenarnya sangat berat.
Saya rasa, untuk wanita yang diceraikan tetapi mempunyai anak, lebih elok dipanggil ibu tunggal. Penceraian dans tatus janda adalah sangat sensitif tapi saya tidak faham, kenapa orang jadikan ia bahan lawak?
Sekarang ini istilah janda membawa imej buruk. Ramai membuat persepsi tanpa mengetahui cerita sebenar. Bercerai bukan isu kecil dan bukan perkara normal, tapi sekarang ini ramai pasangan bercerai hanya disebabkan bosan dan masalah rumah tangga.
Dalam perkahwinan, masalah itu asam garam. Cuba cari jalan penyelesaian. Cuma dalam kes isteri menjadi mangsa dera, rasanya memang perpisahan saja cara terbaik. Tidak perlu bertahan hanya kerana malu untuk menjadi janda.
Buktikan pada masyarakat bahawa golongan janda tidak semuanya murah. Kita juga punya harga diri.

Ada betulnya kata Nora Danish itu kan? Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Memang tiada siapa mahukan perkahwinan mereka runtuh di pertengahan jalan.

Apa pun lepas ini kalau ada artis yang bercerai, diharap tiada lagi dialog rekaan sebegini akan berlaku. Mungkin kita boleh mula belajar menghormati perasaan mereka. Tak gitu?

Read More

BR1M

Kejam! Perompak Tikam Mati Seorang Penerima BR1M


Kejam! Perompak Tikam Mati Seorang Penerima BR1M | Seorang anak tidak menyangka apa-apa apabila bapanya terdiam ketika dia secara berseloroh meminta sedikit wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), pagi kelmarin di Seremban.
Muhamad Azri Aris, 21, berkata perwatakan bapanya, Aris Sulaiman, 64, yang mati ditikam dalam kejadian samun di sebuah stesen minyak di Jalan Seremban-Tampin di sini malam kelmarin, lazimnya suka bergurau.
Bagaimanapun, katanya, arwah berubah menjadi pendiam sejak beberapa hari lalu, termasuk ketika beliau bergurau meminta RM100 daripada RM650 wang BR1M yang dimasukkan ke dalam akaun bapanya, kelmarin.

Foto sekadar hiasan, tiada kaitan dengan peristiwa sebenar

Anak bongsu empat beradik yang bertugas sebagai Polis Bantuan di Bangi, Selangor itu berkata, ibunya, Rusinah Hasim, 54, dihubungi pemilik stesen minyak jam 9 malam dan memaklumkan berlaku krisis serta meminta mereka datang segera.
Kebetulan saya berada di rumah keluarga di Taman Seri Kasih kerana bercuti dan segera membawa ibu ke stesen minyak.
Sebaik tiba, saya lihat anggota polis dan orang ramai berkerumun.
Saya tidak sedap hati lalu bertanya seorang anggota polis di situ dan sangkaan saya ada sesuatu yang tidak baik berlaku tepat apabila majikan ayah menceritakan kejadian itu, katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) di sini, semalam.
Tikaman kena jantung
Dalam kejadian jam 8.50 malam itu, mangsa yang berada seorang diri di stesen minyak ditemui mati di kaunter bayaran dengan tiga kesan tikaman di dada, termasuk satu mengenai jantung.
Penjenayah yang dipercayai memakai topi keledar penutup penuh dan jaket, memasuki kedai serbaneka stesen minyak itu dan berpura-pura mahu membayar air kotak diambilnya.
Bagaimanapun, suspek mengeluarkan pisau lalu menikam mangsa sebelum melarikan wang tunai RM1,500 dari mesin juruwang.
Anak sulung mangsa, Rohaizat, 33, nekad tidak akan memaafkan perbuatan penjenayah yang membunuh bapanya.
Sesiapa pun yang berada di tempat saya akan berbuat demikian, katanya yang mengetahui kejadian itu jam 10 malam.
Sumber: BH Online

Read More

Gambar-Juliana-Evans

Juliana Evans Terlibat Kemalangan di Amerika Syarikat


Juliana Evans Terlibat Kemalangan di Amerika Syarikat – Kami rasakan minggu ini ada semacam perkara yang bersangkut paut berlaku terutamanya dalam dua topik utama berikut iaitu kisah artis bercerai, dan artis terlibat dalam kemalangan.

Sebelum ini kita dikejutkan dengan berita Ainan Tasneem terlibat dalam kemalangan ngeri dan baru-baru ini seorang lagi selebriti terkenal Malaysia dilaporkan terlibat dalam kemalangan. Tetapi yang kes ini ianya tidak berlaku di Malaysia sebaliknya di Amerika Syarikat.
Pelakon terkenal yang juga bekas kekasih Zizan Razak telah terlibat kemalangan teruk di Michigan, Amerika Syarikat apabila kereta Elektra yang dipandunya dilanggar sebuah kereta dari belakang.
Akibat itu, bahagian belakang kereta Juliana Evans yang menggunakan BONCENG sebagai nombor plat kemek dan hancur termasuk lampu kanan belakang kereta.
Menurut info yang diberikan beberapa pengomen tegar fanpage Rotikaya, kemalangan itu dikatakan berpunca daripada kecuaian seorang pemandu yang hilang kawalan kerana berada dalam keadaan mabuk.

Selain itu, keadaan licin dan berais di Michigan, Amerika Syarikat juga mungkin sedikit menyumbang kepada kemalangan tidak diduga itu.
Setakat ini, info tentang punca kemalangan terbabit masih belum dipastikan kesahihannya namun admin berharap pelakon cantik manis itu berada dalam keadaan baik dan tidak tertekan. Biasalah kan, kalau dah terlibat kemalangan, macam-macam benda yang difikirkan lebih-lebih jika bukan berlaku di negara sendiri.
Di bawah ini, admin sertakan sekeping gambar Juliana Evans kemalangan.

Read More

Nora-Danish-Kahwin

Nora Danish Setuju Kahwin Tanpa Sebarang Hantaran

Kami pasti ramai yang sudah mengetahui berita mengenai Nora Danish yang didakwa sudah membeli barangan hantaran kahwin. Meskipun menafikannya, namun Nora mengakui yang dia mahu perkahwinannya nanti tanpa sebarang barang hantaran.

Tambah Nora, dia tidak mementingkan hantaran kerana dia mahu perkara yang wajib dilaksanakan terlebih dahulu iaitu ‘akad nikad’.

“Memandangkan saya pernah berkahwin sebelum ini, jadi bagi saya tak perlu lagi dah nak barang-barang hantaran. Kalau ditakdirkan saya berkahwin lagi satu hari nanti, sebolehnya saya nak buat yang wajib sahaja iaitu cukup dengan majlis akad nikah di Kuala Lumpur,” ujarnya sebagai berkata. 

Selain tanpa hantaran, dia juga berhasrat mengadakan sebuah majlis resepsi secara sederhana di sebuah pulau di Bali. Katanya Bali menjadi pilihan kerana dia menganggap pulau itu sebagai rumah keduanya.

“Lagipun saya memang dah lama teringin nak buat majlis ala ‘beach wedding’. Saya suka berkunjung ke Bali malah ia dah seperti rumah kedua saya. Saya sukakan tempat-tempatnya dan makanan di sana sedap-sedap”, katanya. 

Terdahulu mengenai hubungannya dengan Nedim yang dilihat bertambah serius, kata Nora mereka sebenarnya masih belum berbincang mengenai perkahwinan.

“Apa yang penting, kami fokus pada kerjaya dan anak masing-masing. Itu yang buat kami selesa antara satu sama lain. Kami sebenarnya lebih suka bergelar kawan biasa. Memang lah kahwin ni satu perkara yang baik. Tapi Allah belum tetapkan lagi jodoh kami. Harap semua orang dapat mendoakan yang terbaik untuk saya”, ujarnya dipetik sebagai berkata kepada MD. 

Read More

Pelajar-Pusat-Tahfiz-Amal

Pelajar Pusat Tahfiz Amal Luah Perasaan

Pelajar Pusat Tahfiz Amal Luah Perasaan – “Kami nak balik… kami rindu mak abah…,” demikian rintihan beberapa pelajar Pusat Tahfiz Amal (PTA) dekat Jalan Yan – Kuala Kedah, di sini, yang diarahkan menghentikan operasi berkuat kuasa pada 10 Februari lalu.
Walaupun pada mulanya cuba mengelak dari media dan cuba menyembunyikan diri tetapi akhirnya mereka datang untuk meluahkan perasaan.
Tinjauan Sinar Harian di lokasi mendapati pintu pagar masuk ke PTA dikunci dan orang luar tidak dibenarkan masuk untuk sebarang urusan.
Pemerhatian mendapati, pelajar yang berumur antara tujuh hingga 12 tahun itu, sedang melakukan aktiviti bebas di persekitaran sekolah sebelum melarikan diri ke suatu kawasan sebaik wartawan tiba di pintu pagarnya.
Beberapa minit kemudian, beberapa orang pelajar menghampiri wartawan dan menyatakan hasrat untuk pulang ke rumah masing-masing.
“Kami tak boleh balik, tapi kami rindukan mak abah. Sudah lama kami tak berjumpa dengan mak abah. Kali terakhir jumpa dengan mak abah pun sudah lama,” katanya kepada wartawan, semalam.
Luahan isi hati pelajar berkenaan amat terasa di hati apabila kelihatan pada riak wajah mereka seperti bersedih dan sebak.
Perbualan sekitar lima minit itu terhenti apabila ada pelajar lain yang memanggilnya supaya beredar dari pintu pagar tersebut. Tindakan itu dipercayai menerima arahan daripada individu tertentu.
Apabila ditanya mengenai aktiviti dan sesi pembelajaran di PTA, murid berkenaan terkedu seketika dan tidak tahu jawapan yang hendak diberikan.

“Saya tak tahu. Kami juga belajar baca surah Yasin,” katanya.
Kesempatan berbual dengan pelajar berkenaan digunakan sebaik mungkin dengan bertanyakan mengenai aktiviti jualan amal yang sering melibatkan pelajar PTA di sekitar negeri ini.
“Hari ini kami tidak keluar jual barang. Saya sudah pandai jual barang. Tugas saya cuma perlu pergi bank dan ambil duit untuk anak-anak yatim.
“Tetapi kawan-kawan lain ada juga yang masih jual barang. Tapi hari ini mereka tidak keluar,” katanya.
Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan, PTA itu diarah menghentikan operasinya oleh Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) berkuat kuasa serta merta.
Menurut laporan tersebut, notis arahan penutupan itu dikeluarkan pada 10 Februari lalu, atas alasan menjalankan operasi sebagai sekolah Islam tanpa pendaftaran mengikut Seksyen 12 (1) Enakmen Pengawalan Sekolah-sekolah Agama Negeri Kedah Tahun 1988.
Jaik juga pernah mengeluarkan notis sama bertarikh 1 Januari 2007 yang mengarahkan supaya operasi tersebut dihentikan.

Sumber: SinarHarian

Read More

Dynas-Mokhtar

Dynas Mokhtar Hadapi Masalah Rumah Tangga

Sudah agak lama kita tidak dengar sebarang cerita dan perkembangan terkini mengenai Dynas Mokhtar.
Tahu tahu sahaja timbul pula khabar angin dikalangan para peminat mengatakan yang rumah tangga selebriti popular ini kini sedang dilanda masalah. Betulkah?
Bercakap kepada akhbar Utusan Malaysia baru-baru ini, Dynas Mokhtar menafikan sebarang gosip yang mengatakan rumah tangga beliau goyah ketika ini dan mengakui banyak membaca gosip tentang mereka yang pastinya tidak benar.
“Alhamdulillah, kami masih baik, tak ada persengketaan seperti yang didakwa. Saya banyak baca gosip mengenai kami, jadi saya memang tidak ada benda untuk beritahu,” ujar Dynas Mokhtar.
Dynas Mokhtar dan suaminya Hafizy Hafiz bernikah pada 15 Mac 2008 lalu dan selepas tujuh tahun melayari alam rumah tangga, keluarga bahagia ini kini memiliki dua orang anak.

Minggu ni banyak betul cerita-cerita mengenai rumahtangga artis yang sedang bergolak. Apa komen anda sebagai pembaca mengenai perkara ini?

Read More

Bunga-Citra-Lestari-2014

Top 10 Artis Paling Cantik di Indonesia

Top 10 Artis Paling Cantik di Indonesia | Setiap negara di seluruh dunia punyai artis-artis yang cantik dan menarik mengikut negeri masing-masing dan tidak terkecuali juga dengan negara-negara di Asia, turut miliki barisan selebriti yang cantik lagi memukau pandangan mata.
Artis wanita di Indonesia sebenarnya juga tidak kalah cantiknya jika mahu dibanding dengan artis luar negeri seperti di Hollywood.
Indonesia sehingga ke hari ini sudahpun banyak melahirkan artis-artis wanita dengan kecantikan yang mempesona. Tidak hanya cantik semata, mereka juga memiliki talenta yang amat luar biasa terutama dalam dunia hiburan.
Penasaran siapa saja Top 10 artis paling cantik di Indonesia? Berikut deretan 10 artis wanita paling cantik dan jelita di Indonesia versi MyBuletin:

10. Bunga Citra Lestari

Bunga Citra Lestari merupakan seorang penyanyi yang juga istri kepada Ashraff Sinclair dari Malaysia. Cukup anggun dan jelita, Bunga juga lengkap sama pakej talenta menyanyi yang luar biasa sekali.

9. Raisa Andriana

Raisa juga salah satu penyanyi asal Indonesia yang memiliki suara yang unik. Selain memiliki suara yang bagus, wanita kelahiran Jakarta ini juga memiliki wajah yang sangat cantik. Ia juga sering muncul di berbagai acara dan kerap tampil sebagai bintang iklan.

8. Agnes Monica

Tidak hanya cantik, Agnes Monica juga memiliki talenta dalam hal bernyanyi. Sama seperti Anggun, Agnes Monica juga merupakan salah satu penyanyi yang bisa go internasional di usianya yang terbilang masih muda. Agnes menjadi inspirasi bagi semua orang bahwa mimpi bisa diwujudkan dengan kerja keras dan pantang menyerah. 

7. Dona Agnesia

Istri dari presenter Darius Sinathrya, juga memiliki wajah yang cantik lho. Ibu 3 anak ini berprofesi sebagai presenter di beberapa acara TV. Setelah menikah, Dona lebih sering menghabiskan waktu bersama anak-anaknya.

6. Julia Estelle

Siapa sih laki-laki yang tidak terpesona melihat kecantikan Julia Estelle? Selain cantik, dia juga berprofesi sebagai foto model, bintang iklan dan aktris Indonesia. Wanita yang mempunyai darah keturunan Perancis ini mulai terkenal dalam film pertamanya yang berjudul Alexandria.

5. Aura Kasih

Aura Kasih memiliki wajah yang cantik dan tubuh yang seksi, tidak heran banyak laki-laki yang menyukai dia. Dia juga merupakan seorang penyanyi dan seorang aktris asal Indonesia yang kerap muncul di beberapa acara.

4. Sandra Dewi

Karir Sandra Dewi dalam dunia hiburan memang sangat cemerlang dan kerap tampil dalam berbagai acara TV. Wanita kelahiran Kepulauan Bangka Belitung ini memiliki kecantikan yang alami dan sangat mempesona. Ia adalah artis wanita yang jauh dari gosip miring dan memiliki perilaku yang baik dalam bekerja.

3. Nikita Willy

Wajah cantik alami memang dimiliki oleh salah satu artis cantik ini, Nikita Willy. Ia merupakan pasangan dari Diego Michiels dan kerap tampil dalam beberapa acara sinetron. Selain aktris, ia juga merupakan seorang penyanyi dengan suara yang bagus.

2. Julia Perez

Jupe’ adalah nama samaran bagi bintang yang cukup terkenal dengan gaya seksi dan kontroversi yang tidak kurang banyaknya. Julia Perez diminati sebagai simbol seksual yang amat dikenali oleh para pria di Indonesia dan juga negeri-negeri jiran lainnya.

1. Nabila Ratna Ayu Azalia (JKT48)

Siapa sih yang tidak mengenal Nabila JKT48? Ia memiliki wajah yang cantik, imut dan memiliki senyum yang manis. Sebelum masuk JKT48, Nabila sudah sering jadi foto model dan bintang iklan. Ia adalah anggota termuda di antara semua anggota JKT48.

Read More

pearl-bahaya

AWAS! Bahaya Makan ‘Pearl’ Di Dalam Minuman

Admin dah lame dengar pasal kes ni, tapi tak tau lah nak percaya o tak, tapi baru2 ni admin ade tengok kat berita yang kerajaan menghentikan kemasukkan dan penggunaan benda ini disebabkan penggunaan barang terlarang di dalam pembuatan dia.
Admin ada google cari fakta2 tentang kes ini, Ni yang admin dapat, moga bermanfaat ye.

  1. Memakan pearl didalam buble tea adalah sama dengan memakan plastik kerana Pearl dibuat dari serbuk casava yang membawa kepada kerunan sianida.
  2. Protein Sekoi(Mullet) di tambah didalam ramuan pearl ini untuk menambah kekenyalan dan ketahanan pearl. Protein ini adalah sejenis bedak plastik and again, it is a plastik ok!!! Plastik tidak boleh dihadam oleh badan kita maka ia akan menjadi bahaya didalam tubuh badan kita.
  3. Menurut pakar2, terdapat banyak mineral berbahaya didalam penggunaan pearl ini antaranya plumbum, arsenik dan tembaga.
  4. Pengambilan berlebihan akan memberi pelbagai kesan kepada kesihatan kita seperti kerosakan buah pinggang dan sakit jantung.
  5. Bukan sekadar wujudnya karsinogen biphenyls aspolychlorinated, ada juga bahan lain seperti styrene, acetophenone dan brominated yang mana seharusnya bahan itu tidak ada dalam bahan makanan. Menurut pengkajinya, Manfred Moller bahan tersebut secara perlahan akan mengganggu kekebalan tubuh, gangguan sistem reproduksi, kerosakan sistem saraf dan kekacauan sistem endorkin.
  6. Menghisapnya melalui sedutan yang besar, bebola kenyal itu akan masuk ke saluran pernafasan dan paru-paru. Atas faktor kesihatan, Jerman sudah mula memperingatkan masyarakat untuk menghindari produk itu.

Mohon Share pada rakan2 ye…
PENTING!!! Terdapat banyak syarikat yang telah membuat ujian terhadap pearl mereka dan ada yang lulus…
Adalah lebih elok jika kita melihat kelulusan itu dahulu sebelum kita minum. Admin tak cakap semua syarikat yang mengeluarkan berbahaya, akan tetapi kebanyakkan syarikat kantoi ujian makmal, sebab tu sampai kecoh kat TV…  semua terletak pada tangan sendiri ye.

Admin jus sharing the info that i got!!!…hehehehe…..

Read More

pearl-bahaya

AWAS! Bahaya Makan ‘Pearl’ Di Dalam Minuman

Admin dah lame dengar pasal kes ni, tapi tak tau lah nak percaya o tak, tapi baru2 ni admin ade tengok kat berita yang kerajaan menghentikan kemasukkan dan penggunaan benda ini disebabkan penggunaan barang terlarang di dalam pembuatan dia.
Admin ada google cari fakta2 tentang kes ini, Ni yang admin dapat, moga bermanfaat ye.

  1. Memakan pearl didalam buble tea adalah sama dengan memakan plastik kerana Pearl dibuat dari serbuk casava yang membawa kepada kerunan sianida.
  2. Protein Sekoi(Mullet) di tambah didalam ramuan pearl ini untuk menambah kekenyalan dan ketahanan pearl. Protein ini adalah sejenis bedak plastik and again, it is a plastik ok!!! Plastik tidak boleh dihadam oleh badan kita maka ia akan menjadi bahaya didalam tubuh badan kita.
  3. Menurut pakar2, terdapat banyak mineral berbahaya didalam penggunaan pearl ini antaranya plumbum, arsenik dan tembaga.
  4. Pengambilan berlebihan akan memberi pelbagai kesan kepada kesihatan kita seperti kerosakan buah pinggang dan sakit jantung.
  5. Bukan sekadar wujudnya karsinogen biphenyls aspolychlorinated, ada juga bahan lain seperti styrene, acetophenone dan brominated yang mana seharusnya bahan itu tidak ada dalam bahan makanan. Menurut pengkajinya, Manfred Moller bahan tersebut secara perlahan akan mengganggu kekebalan tubuh, gangguan sistem reproduksi, kerosakan sistem saraf dan kekacauan sistem endorkin.
  6. Menghisapnya melalui sedutan yang besar, bebola kenyal itu akan masuk ke saluran pernafasan dan paru-paru. Atas faktor kesihatan, Jerman sudah mula memperingatkan masyarakat untuk menghindari produk itu.

Mohon Share pada rakan2 ye…
PENTING!!! Terdapat banyak syarikat yang telah membuat ujian terhadap pearl mereka dan ada yang lulus…
Adalah lebih elok jika kita melihat kelulusan itu dahulu sebelum kita minum. Admin tak cakap semua syarikat yang mengeluarkan berbahaya, akan tetapi kebanyakkan syarikat kantoi ujian makmal, sebab tu sampai kecoh kat TV…  semua terletak pada tangan sendiri ye.

Admin jus sharing the info that i got!!!…hehehehe…..

Read More

Riza-Aziz-Di-Saman

Anak Rosmah, Penerbit Filem The Wolf Of Wall Street Bakal Disaman USD25 Juta?

Siapa sangka selepas The Wolf of Wall Street mendapat perhatian ramai dan berjaya memenangi anugerah di Golden Globe, kini filem Hollywood itu berdepan kesulitan atas beberapa dakwaan.

Menurut laporan Contact Music, beberapa studio yang terlibat dengan penggambaran filem ini bakal disaman sebanyak USD25 juta oleh bekas pekerja Stratton Oakmont, Andrew Greene yang kisahnya turut dipaparkan di dalam filem berkenaan menerusi watak Nicky ‘Rugrat’ Koskoff.

Andrew mendakwa Paramount Pictures, syarikat produksi Red Granite dan penerbit yang lain tidak pernah meminta persetujuan darinya untuk menonjolkan watak tersebut.

Lebih teruk lagi, Andrew kesal imejnya kini terjejas kerana karakter ‘Rugrat’ di dalam filem berkenaan digambarkan sebagai seorang yang tidak bermoral dan mengalami ketagihan teruk terhadap dadah, parti serta perempuan.

“Rakaman filem berkenaan mempunyai beberapa babak di mana karakter Greene digambarkan sebagai penjenayah, pengguna dadah, serta tidak bermoral.”

Untuk pengetahuan anda, The Wolf of Wall Street lakonan Leonardo DiCaprio itu merupakan sebuah adaptasi daripada kisah benar mengenai broker saham bernama Jordan Belfort melibatkan bekas rakan kongsinya, Andrew Greene dan beberapa orang lagi rakan lain.

Filem itu diarahkan oleh Martin Scorsese manakala anak Datin Seri Rosmah Mansor iaitu Riza Aziz, hasil perkongsian hidup bersama bekas suami pertamanya, Abdul Aziz Nong Chik, pula menggalas tanggungjawab sebagai penerbit.

Bagi yang tidak tahu, Riza Aziz adalah CEO syarikat produksi Red Granite Pictures yang menerbitkan filem The Wolf of Wall Street dan diedarkan oleh Paramount Pictures.

Read More

Riza-Aziz-Di-Saman

Anak Rosmah, Penerbit Filem The Wolf Of Wall Street Bakal Disaman USD25 Juta?

Siapa sangka selepas The Wolf of Wall Street mendapat perhatian ramai dan berjaya memenangi anugerah di Golden Globe, kini filem Hollywood itu berdepan kesulitan atas beberapa dakwaan.

Menurut laporan Contact Music, beberapa studio yang terlibat dengan penggambaran filem ini bakal disaman sebanyak USD25 juta oleh bekas pekerja Stratton Oakmont, Andrew Greene yang kisahnya turut dipaparkan di dalam filem berkenaan menerusi watak Nicky ‘Rugrat’ Koskoff.

Andrew mendakwa Paramount Pictures, syarikat produksi Red Granite dan penerbit yang lain tidak pernah meminta persetujuan darinya untuk menonjolkan watak tersebut.

Lebih teruk lagi, Andrew kesal imejnya kini terjejas kerana karakter ‘Rugrat’ di dalam filem berkenaan digambarkan sebagai seorang yang tidak bermoral dan mengalami ketagihan teruk terhadap dadah, parti serta perempuan.

“Rakaman filem berkenaan mempunyai beberapa babak di mana karakter Greene digambarkan sebagai penjenayah, pengguna dadah, serta tidak bermoral.”

Untuk pengetahuan anda, The Wolf of Wall Street lakonan Leonardo DiCaprio itu merupakan sebuah adaptasi daripada kisah benar mengenai broker saham bernama Jordan Belfort melibatkan bekas rakan kongsinya, Andrew Greene dan beberapa orang lagi rakan lain.

Filem itu diarahkan oleh Martin Scorsese manakala anak Datin Seri Rosmah Mansor iaitu Riza Aziz, hasil perkongsian hidup bersama bekas suami pertamanya, Abdul Aziz Nong Chik, pula menggalas tanggungjawab sebagai penerbit.

Bagi yang tidak tahu, Riza Aziz adalah CEO syarikat produksi Red Granite Pictures yang menerbitkan filem The Wolf of Wall Street dan diedarkan oleh Paramount Pictures.

Read More

Ainan-Tasneem

Ainan Tasneem Terlibat Dalam Kemalangan Ngeri! Kereta Terhumban Dalam Parit

Penyanyi remaja Ainan Tasneem telah terbabit dalam satu kemalangan jalan raya di Sungai Batu Pahat, sekitar jam 9.30 malam tadi dan mengalami cedera ringan. Kami difahamkan, kereta yang dinaiki penyanyi dan beberapa rakannya itu dikatakan hilang kawalan lalu terbabas ke dalam longkang.
Kesemua mangsa yang cedera ringan dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah untuk mendapatkan rawatan.
Berikut adalah komen Ainan melalui satu gambar di Instagram:

For those who keep asking me about the accident that involved me with my 4 other dear friends which was happened at 9.30 pm yesterday, so basically this is the image of it. I took it from the google image. Sebab dah keluar dekat Berita Harian and NST online punya news.
Alhamdulillah tiada siapa yg cedera parah. Cuma cedera ringan, luka2 sikit dan sakit2 badan kerana impact yg terlalu kuat.

Accident berlaku ketika dalam perjalanan drpd sg chuchuh ke wg ulu melalui jalan sg batu pahat. Jalan tu terlalu gelap, tiada lampu jalan, dan sangat lah licin. so org perlis please please please make sure bawak seslow yg mungkin dekat kawasan tu. Bahaya, jalan sgt licin dan bengkang bengkok. Senang je nak terbabas kalau terbawak laju sikit dan itulah yg terjadi kpd kami.
Kwn baik sy which is the one yg drive mngalami sedikit trauma, dua kawan yg lain luka2 di muka dan tangan, dan sy dan seorang kwn lagi cuma mengalami lebam2 dan sakit2 badan yg teramat. Jgn risau tiada siapa yg cedera parah.

Terima kasih atas keprihatinan anda semua. Jujur, sy terharu dan hargai sgt. Cuma berikan sedikit masa kpd sy utk berehat sbelum mengasak sy dgn pelbagai soalan2 utk ditemuramah. Harap anda semua faham ya.
Terima kasih di atas doa anda semua.

p/s: rasanya ni kali kedua Ainan Tasneem terlibat dalam kemalangan di jalan raya. Dua-dua pun boleh tahan dahsyat juga sebab dua-dua kereta terperosok dalam longkang tepi jalan….

Read More